Op verkenning - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter Sliep - WaarBenJij.nu Op verkenning - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter Sliep - WaarBenJij.nu

Op verkenning

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 April 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal,

Autorijden in San Francisco is apart. Er zijn 43 heuvels in de stad. En die zijn soms behoorlijk hoog. Senna vind het erg leuk om hard naar beneden te gaan. Die is lekker snel tevreden. Op donderdag besluiten we om naar Muir Woods te gaan, in Marin County. Dat betekent over de Golden Gate Bridge. Je ziet de brug in films, op foto's en op tv. Maar je beseft pas echt hoe groot de brug is als je er met de auto overheen rijdt. Wat een gevaarte. En vooral hoog. De brug is ruim 220 meter hoog. Ter illustratie, het gebouw van Nationale-Nederlanden is 150 meter hoog. Die kan er dus met gemak naast.

Muir Woods ligt in het hoger gelegen gedeelte van Marin County. Ongeveer 19 kilometer ter noorden van San Francisco. 19 helse kilometers. Haarspeldbochten, veels te diepe afgronden, het zweet brak me echt letterlijk uit. Omhoog, zonder de weg voor je te zien, deels omdat je dus omhoog gaat, maar ook omdat er mist hangt. Ik ben echt heel blij wanneer we bij Muir Woods zijn, ik heb dan al ontzettend veel zin in de terugreis...

We gaan naar Muir Woods omdat we in Yosemite park niet naar die gigantische bomen kunnen, die liggen simpelweg te ver uit de route. Muir Woods is dan een prima alternatief, de bomen zijn hier niet alleen groter, het is hier ook veel minder toeristisch. We zijn gewoon compleet alleen. Al kan dat ook komen omdat we er al om 8 uur in de ochtend zijn, jetlag toch nog ergens goed voor.

De terugreis naar San Francisco verloopt gelukkig wat soepeler, en 's middags duiken we een mall in. Westfield, een van de grootste malls van Amerika. Omdat we eigenlijk niet zoveel zin hebben om te winkelen, eten we er alleen maar bij de Mexicaan.
De dames eten nog een ijsje, daarna staan we per toeval recht naast de kabeltram. Omdat deze ook op onze to-do-lijst staat, duiken we maar gelijk naar binnen. Ook echt een aparte ervaring. Omdat het zo heuvelachtig is, staat er een man continue aan de rem te trekken. Die doet dus echt de hele dag niks anders. Lekkere job.

Op vrijdag hebben we de Tour naar Alcatraz. De dag begint wat regenachtig, met elke stap die we zetten daalt ons enthousiasme. Om nou zo naar Alcatraz te moeten gaan, worden we waarschijnlijk zeiknat. Net voordat we in de boot mogen, begint het echt loeihard te regenen, gelukkig staan we onder een overkapping en is het droog wanneer we op Alcatraz aankomen.

Alcatraz is echt een aanrader. Het is echt superinterresant, en gelukkig is de audiotour ook in het Nederlands. Zodat de dames er ook nog iets aan hebben. Blijft wel echt bizar om te zien hoe de gevangenen hun tijd moesten doden, de cellen zijn echt heel klein. Ook het gedeelte over de drie 'ontsnapte' gevangenen is leuk om te zien. De gaten, waar de gevangenen een jaar over gedaan hebben, zitten nog in de muur. Al Capone zat in een aparte cel, die schijnt echt helemaal knettergek geweest te zijn. Echt iedereen was bang voor de beste man.

Na de tour gaan we richting het hotel. Alle wandelingen en indrukken van de afgelopen dagen beginnen bij de meiden hun tol te eisen. Ze zijn doodmoe. We hebben nog tijd zat en ik kan nu wel gebruik maken van mijn hardloopschoenen. Die heb ik toch maar meegenomen, want vroege avonden had ik wel verwacht.

Omdat het me een bijzondere route lijkt, ren ik richting de Golden Gate brug.
De route omhoog valt niet mee, maar uiteindelijk ren ik de brug op. Wat een ervaring, echt een mooie route, zeg maar de Bruggenloop 3.0. Onderweg op de brug kijk ik recht naar beneden. De naden tussen de weg en het looppad en het stukje tussen de reling en het looppad bieden daar voldoende ruimte voor. Dan zie je pas echt hoe hoog het is (bijna 70 meter diep), het passerende containerschip lijkt een stipje op de bodem. Zonder het echt te beseffen heb ik er al snel 14km op zitten.

Leuk om jullie reacties te lezen. Echt leuk dat jullie ons volgen.
Overigens kan het volgende verhaal wat langer op zich laten wachten, in Yosemite Park schijnt WiFi niet soepel te werken en/of niet aanwezig te zijn.

Ave,
Peter

• 23 April 2016 - 07:37

Sylvia Hollander:

Hallo vakantiegangers,

Het is een genot om het reisverslag te lezen. In gedachte zie ik hetgeen ook voor mij zoals jij het vertelt Peter. Je bent echt een leuke schrijver. Top! Ik kijk uit naar het vervolg. Groetjes

• 23 April 2016 - 08:13

Elise:

Wat een ervaring naar alcatraz, San Francisco en over de brug. Vast indrukwekkend.
    De foto's zijn erg leuk.
    Veel plezier in Yosemite, we zien jullie verhaal weer verschijnen.

groetjes

• 23 April 2016 - 12:50

Marja:

Hallo Peter, Stephanie, Noa en Senna
    Geweldig om jullie te mogen volgen wat een belevenissen maken jullie mee.
    En Peet je zou zo een boek kunnen gaan schrijven of reizen promoten.
    Veel liefs en groetjes Aad en Marja Hurkmans xxx

• 23 April 2016 - 19:39

Petta:

Hoi luitjes,wat zien jullie weer een hoop leuke en mooie dingen en wat een belevenissen!En Peter ,schrijf maar gewoon door het is heerlijk om te lezen! Veel plezier nog gr Eric en Petra xxxx

• 24 April 2016 - 09:19

Dien Van Bree:

Hallo Peter, Stephanie, Noah en Senna.
    Wat leuk dat we alles kunnen volgen. Waar jullie allemaal zijn geweest, en jullie ervaring daar. Nog heel veel plezier en blijf schrijven Peter. Dikke kus meiden en nog veel plezier. Xxxx

• 24 April 2016 - 09:20

Nancy :

Wat is het fantastisch om te lezen wat jullie allemaal beleven. ik kan niet wachten op het volgende verhaal. Heel veel plezier groetjes van ons

• 25 April 2016 - 17:51

Opa En Oma:

Hallo Peter, Stephanie, Noa en Senna,
    Wat een fantastische ervaring zal deze reis weer voor jullie zijn, super leuk dat we het een beetje kunnen meebeleven met jullie. We zijn benieuwd naar wat jullie nog meer gaan beleven.
    Groetjes en xxxx..jes Opa en Oma.

• 25 April 2016 - 19:21

Opa Theo:

Hallo allemaal.
    Allemaal mooie en spannende foto s hoor, voor jullie daar uiteraard nog veel mooier, geniet maar van de dingen die jullie nog meer gaan beleven, groeten van mij, en de meiden veel knuffels en xxxx hoor.

Groetjes opa en de Poes.

• 26 April 2016 - 20:42

Martijn:

Wat een geweldige ervaringen en topfoto's! Peter heeft eindelijk zijn plekkie gevonden! Je bent het gewend ouwe boevenkop!

• 27 April 2016 - 09:54

Neeskens-bakx:

Schatten!

Wat een geweldige ervaringen weer! En Alcatraz zal zeker een indruk gemaakt hebben! Leuk en interessant voor de meisjes dat het ook in het nederlands is verteld.
    Peet jij bent ook lekker bezig..... never stop running hihi. Maar een super mooie route om te lopen!!

En in de mall en niet willen shoppen... haha....dat komt niet vaak voor ladies.

Gave foto's... jullie zien er happy uit!
    Enjoy !!!

Liefs van ons