In Noa We Trust - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Peter Sliep - WaarBenJij.nu In Noa We Trust - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Peter Sliep - WaarBenJij.nu

In Noa We Trust

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 April 2016 | Verenigde Staten, Monterey

Hallo allemaal,

Zaterdag is onze laatste dag in San Francisco. Omdat we wel genoeg cityhopping achter de rug hebben, besluiten we om een wandeling langs het strand te maken. Morgen staat immers een lange autorit voor de deur. Een rit van bijna 4 uur, naar Yosemite National Park.

Omdat het zaterdag is, is het druk op en rond het strand. Mensen voetballen in het park, wandelen dezelfde route als wij, er zijn kitesurfers en er is zelfs een demonstratie tegen loslopende honden. Overigens kan het ook voor loslopende honden zijn geweest, wij kwamen er in ieder geval niet helemaal uit. Er stond een muziekbandje, mensen barbecuen, het is echt gezellig druk. De meiden duiken zonder slippers het strand op, en pakken het gevecht op met het opkomende zeewater. Het is echt een prachtig dag, zowel qua weer als qua ontspanning.

Volgens mij hebben ze San Francisco zo ingericht dat alle wegen naar de Golden Gate gaan. Opeens staan we weer op een toeristische plek. Er zijn vooral Chinezen, die met de brug op de foto willen. Omdat we er toch zijn, schieten we er zelf ook maar een paar. Daarna genieten we van de zon, en halen we een ijsje. Met een prachtig uitzicht op San Francisco.

Men zegt dat San Francisco er op de kaart uitziet als een duim die van zuid naar noord wordt opgestoken en de baai beschermd tegen de invloeden van de oceaan, maar terwijl ik zo van boven naar beneden sta te kijken, lijkt het mij meer op een middelvinger. Maar dat is mijn bescheiden mening.

In de middag is Golden Gate park aan de beurt. Terwijl we door het park slenteren hebben de dames een 'goed' gesprek over McDonalds. Ik had beloofd dat we daar vandaag gaan eten. Noa heeft een kaartje gescoord voor een gratis frietje. Ze hebben helemaal niet door dat we stiekem staan mee te luisteren, en Noa legt Senna uit dat zij dat patatje wel even gaat bestellen, want 'mijn Engels is echt heel goed'. Echt heel grappig. Zo klein, maar toch al zo wijs. Omdat ze hand in hand lopen, heeft het geheel een aandoenlijk gezicht. Echte zusterliefde...

Ik ben geen natuurmens, nooit geweest ook. Ik weet niet wat het is, het interesseert me gewoon niet. Een boom is een boom, een steen een steen. In Yosemite is het echter wel andere koek. Zelfs ik kijk met bewondering naar de vergezichten. Bijna alles doet wenskaartachtig aan. Het is echt overweldigend. Alles is groot, groter, groots. We hebben een bustour geboekt van 2 uur, die brengt ons langs alle hoogte-letterlijk-punten van het park. De bus rijdt echt tergend langzaam, de chauffeur praat maar door.

Bij de echte hoogtepunten stappen we uit en mogen we snel wat foto's nemen. Dat begint bij El Capitan, een granieten rots van 900 meter hoog. We krijgen het gekke ding niet eens op de foto, zo groot. De rots is zo steil, dat een beetje klimmer er 3 weken over doet.

We rijden langs Half Dome, woeste rivieren en nog een aantal hoogtepunten. Gelukkig bewaard onze chauffeur het beste voor het laatst. Tunnel View. Ik hou van slagvaardige oneliners, maar hier wordt zelfs ik stil van. Ik zou zeggen, zie de foto's, bekijk het via Google. Maar wat een ongelofelijk mooi uitzicht. Je kijkt kilometers de vallei in. Echt supermooi.

Om het voor de meiden spannend te houden, hebben we bij aanvang van de bustour een vragenlijst gehad. Handig, de dames hebben namelijk een korte concentratieboog, nu ik erover nadenk, het is meer een soort punt. Als ze de vragenlijst goed beantwoorden, worden ze Junior Park Ranger, met een echte Ranger badge. Wanneer we de lijst inleveren en de betreffende dame de antwoorden leest, schiet ze vol. Ze staat te huilen omdat Noa en Senna het allemaal erg mooi vinden. Ze legt uit dat ze het mooi vind wanneer kinderen genieten van de natuur. Een vrouw met het hart op de juiste plaats, vooral voor de natuur.

Als afsluiter van de dag wandelen we nog langs Yosemite Falls. Qua grootte de 6de waterval van de wereld. Het water dondert van 800 meter naar beneden, wij staan er een paar meter vandaan. Dat moet wel mooie foto's opleveren.

Een dagje later, en na een rit van drie uur, komen we aan op onze volgende bestemming: Monterey. Een rustig stadje, waar we de koffers op onze hotelkamer zetten, en de mall aan de overkant bezoeken. Verder doen we niet veel. We eten wat, wandelen wat, maar vooral: We zwemmen wat. We hebben het zwembad voor onszelf, de meiden genieten er met volle teugen van. En ik automatisch ook. Stephanie ligt dan lekker in bad.

Om 20 uur vind ik het wel welletjes, morgen staat immers een andere stad op de agenda, Sin City, oftewel: Las Vegas.

Hoe dat allemaal afloopt, lezen jullie later.

Xx
Peter


  • 27 April 2016 - 08:15

    Sylvia Hollander:

    Wat een mooi verslag en prachtige foto's!
    Ik word er bijna zelf enthousiast van om een keer naar Amerika te gaan.
    Geniet er lekker van met z'n vieren en de groetjes xxx
    We kijken reikhalzend uit naar het volgende verslag

  • 27 April 2016 - 08:41

    Marja Hurkmans:

    Wat een geweeldig verslag weer en een prachtige foto`s dit is weer een vakantie voor jullie om nooit te vergeten. Ik kijk elke keer weer uit naar jullie volgende belevenissen.
    Geniet ervan alle vier een dikke knuffel uit het koude Holland.
    Veel liefs en groetjes Aad en Marja xxxxx

  • 27 April 2016 - 10:07

    3 Oudelandjes:

    Wauw! Prachtige foto's weer!!!!
    Fijn Peet dat je toch onder de indruk was van de natuur haha!!
    De meisjes hebben ook weer goed hun best gedaan met de opdrachten zelfs een vrouw geëmotioneerd. .... prachtig!
    Zusterliefde momentjes.... heerlijk... ik zie het helemaal voor me hoe ze daar staan... koesteren♡

    Jullie hebben weer gezien en gedaan en ook heerlijk kunnen ontspannen!
    Wij wachten jullie volgende verslag af♡

    Kus van Sieg

  • 27 April 2016 - 13:55

    Richard :

    Hey slieppies
    Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben ;)
    Mooie foto's en indrukwekkende colums ;)
    Op naar sin city
    Veel plezier
    Richard en Ilfa

  • 28 April 2016 - 20:30

    Petra:

    Wauw wat een mooie foto's wat beleven jullie weer veel!Lekker genieten van alles,kus voor jullie allemaal!

  • 30 April 2016 - 09:53

    Martijn, Kim, Jesse & Loïs :

    Hallo!

    Dat ziet er effe tof uit, Yosemite..! Nog een voor ons lijstje dus! Het ziet er echt geweldig uit.
    Ik ben benieuwd of jullie nog naar Carmel zijn gegaan, toch wel ons favoriet. Sprookjesachtig. Heerlijk om te zien dat jullie genieten, vooral de meiden. Dit vergeten ze nooit meer; en daar doe je het toch allemaal voor. Ga dus vooral door met genieten en mooie herinneringen maken. Wij blijven het volgen!!

    Liefs, de Stooppies. XX

  • 30 April 2016 - 21:57

    Opa Theo:

    Hele mooie foto s hoor, allemaal nog hele mooie en fijne dagen en veel nieuwe belevenissen daar hoor, de groeten van Chip en mij, geef de meiden maar een dikke knuffel en veel xxxxxxjes van mij,


    Veel plezier.!!!!!!!!!

  • 01 Mei 2016 - 08:24

    Dien Van Bree:

    Hallo Peter, Stephanie, Noa en Senna.
    Hartstikke goed meiden dat jullie in het park alles goed hadden. En Peter, voorje het weet, is hetweer voorbij. Ik ben bebieuwd naar het Las Vegas avontuur van jullie, en hoe de meiden dat vinden. Heel veel plezier, en vooral blijven schrijven. Dikke knuffel allemaal XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 2807

Voorgaande reizen:

20 April 2016 - 06 Mei 2016

Vakantie in Californië...

Landen bezocht: