Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Sliep - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Sliep - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Mei 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hoi allemaal,

Highway 1. Een van de grootste toeristische trekpleisters van Amerika. Als je niks te doen hebt, en je houdt van autorijden, kan je je helemaal uitleven. Deze snelweg loopt van Canada tot Mexico. Omdat ik nog meer hobby's heb beperken we ons vandaag tot een wat korter stukje van de Highway 1: van Monterey naar Cambria, om vandaar naar Las Vegas te rijden.

De route is echt prachtig, maar ook hier word ik eraan herinnerd dat langs afgronden rijden h-e-l-e-maal niks voor mij is. Er zijn stukken waar je echt vrij diep naar beneden kijkt. Een stuurfoutje of een lekke band en je rijdt zo de Stille Oceaan in. De vergezichten zijn echter meer dan de moeite waard, we dachten zelfs walvissen te zien. Maar wellicht is de wens de vader van de gedachte. Zeker weten doen we het niet, het hadden net zo goed rotsen geweest kunnen zijn.

We rijden ook door Big Sur. Een beboste vallei. Een spectaculair gedeelte, met bergen die meer dan 1500 meter uit zee rijzen. De weg lijkt er wel uitgekerfd. We komen ook langs een kudde zeeolifanten
bij Piedras Blancas. We stoppen even om dit spektakel te aanschouwen, mede om de meiden even de beentjes te laten strekken.

Na twee uur rijden zijn we het echter wel een beetje zat. Dat komt door de ontelbare bochten. Knettergek word ik ervan. Gelukkig rijden we niet veel later Cambria in. Voor de zekerheid nog even tanken, en hup, naar Vegas.

Las Vegas is Spaans voor De Weilanden. Of die hier ooit gelegen hebben weet ik niet, maar wij hebben ze tijdens de 6 uur durende rit niet gezien. Wellicht is het een metafoor voor de hele stad.

Bij daglicht ziet Las Vegas er namelijk absurd uit. Onbegrijpelijk, smakeloos, ontmaskerd. Ontdaan van mysterie. Maar 's nachts, met alle verlichting, ziet het eruit als een sprookje. Je merkt niet eens dat het avond is, zoveel verlichting is er. De meiden kijken echt hun ogen uit en willen met alles wat ze zien op de foto.

Dat is nogal wat. De Eiffeltoren? De Brooklyn Bridge? Het San Marcoplein? Het Vrijheidsbeeld? Hier kan het allemaal. In de middag naar een aquarium met haaien, om 's avond naar de speelhal te gaan? Geen enkel probleem.

Van de top 10 grootste hotels ter wereld staan er 7 op de strip.
Alle hotels hebben complete winkelcentra, met allemaal een eigen thema. In het Mandalay Bay, het hotel met de haaien, verdwalen we compleet. Het is er echt enorm groot. Circus Circus geniet echter de voorkeur bij de meiden. De speelhal (voor kinderen) is zo groot, je kan er echt uren doorbrengen. Dat doen we dus ook, twee avonden zelfs. Zo leuk vinden de meiden het. Tussen de bedrijven door bekijken we de gratis circusacts, en eten we wat bij de inpandige McDonalds. Het Circus Circus hotel heeft zelfs een compleet pretpark met alle toeters en bellen.
Bizar om te zien.

De fonteinen bij het Bellagio zijn ook prachtig. Elke keer dansen de fonteinen op een ander nummer. De ene keer is het Andrea Boccelli, de andere keer is het Bruno Mars.

Al die elektriciteit moet ergens vandaan komen. Op 50 kilometer van Vegas ligt de Hoover Dam. Precies op de staatsgrenzen van Nevada en Arizona. De zeventien generatoren van deze dam voorzien de staten Nevada, Arizona en Californië van stroom.

De dam is een van de zeven industriële wonderen van de Verenigde Staten en een van de meest indrukwekkende bouwwerken van de twintigste eeuw. Ruim 200 meter breed aan de voet, en aan top nog steeds 15 meter breed. Genoeg ruimte om op ons gemakkie overheen te wandelen. Aan de ene kant een afgrond van 200 meter, aan de andere kant Lake Mead. Het grootste kunstmatige meer van de VS. Lake Mead loopt zo'n 180km achter de dam door.

Omdat we de complete dam bewandelen zijn we dus ook in Arizona geweest. Leuk voor de statistieken.

Als je in Vegas bent, moet je natuurlijk een gokje wagen. Omdat het Bellagio aan de overkant ligt, duik ik het casino van het Bellagio in. Twee uur later en 120 dollar rijker, stop ik ermee. Kan ik tenminste zeggen dat ik geen geld heb verloren in Las Vegas. En dan kunnen de meiden weer spelen in de speelhal van Circus Circus.

De meiden vinden het verder prachtig, we zwemmen veel. Het zwembad hebben we vaak helemaal voor onszelf. Heerlijk.
Zelfs een wandeling over de Strip is al een belevenis op zich. Je ziet er vanalles, ook de grootste mafkezen, die alles doen voor geld.

Als knuffelverslaafde heeft Senna zelfs een eigen knuffel mogen maken. Bij de Build A Bear workshop. Ze vond het helemaal het einde. Ze heeft haar knuffel (een paard) Vegas Star genoemd.

Morgen gaan we naar onze laatste bestemming van deze vakantie; Los Angeles. Kunnen de meiden eindelijk naar Disney. Daar kijken ze echt enorm naar uit.

Greetings,
Peter

• 02 Mei 2016 - 07:25

Sylvia Hollander:

Hoi familie,

Wat een fantastisch verhaal weer! Het blijft geweldig om het reisverslag te lezen. Veel plezier verder en tot het volgende verslag. Groetjes en een dikke knuffel xxx

• 02 Mei 2016 - 10:13

Elise:

Jullie hebben weer gave dingen gezien en gedaan. Weer mooie herinneringen erbij. Veel plezier in LA en geniet ervan.

• 02 Mei 2016 - 10:56

De Stoopies:

Gaaf om te lezen en ik merk dat ik er behoorlijk enthousiast van raak! Wat dat betreft zijn jullie verhalen (niet) te vergelijken met een willekeurige les van CPA! Mooi dat jullie zoveel mee maken in korte tijd! Ook Las Vegas klinkt helemaal geweldig! Heel veel succes met jullie trip naar LA en alvast veel plezier in Disney! Groet uit Ibiza!

• 02 Mei 2016 - 15:17

Marja Hurkmmans:

Hallo lieve famiie sliep bedankt weer voor dit super mooie verslag we kijken er elke keer weer naar uit om te mogen lezen wat jullie daar allemaal ervaren. Dit gaan we straks wel misseen als jullie weer in Nederland zijn. Heel veel plezier in Disney. en veel groetjes en knuffels van ons uit Rotterdam xxxxxx

• 02 Mei 2016 - 18:35

Opa En Oma:

Wat zullen jullie met plezier terug denken aan deze te gekke vakantie, al die mooie herinneringen.
    Noa en Senna heel veel plezier in Disney, Pappa en Mamma natuurlijk ook.

Groetjes en knuffels,
    Opa en Oma.

( ow Peet die baard is een grapje...toch...hi..hi..)

• 04 Mei 2016 - 00:02

Petra:

Nou jullie hebben al een hoop moois gezien, wij wensen jullie nog een fijne tijd in Disney!!Geniet er nog maar lekker van xxxx voor jullie allemaal van ons!

• 04 Mei 2016 - 11:16

John Sliep :